Administratief Beheer

Wij staan in voor alle adminstratieve vereisten van een VME: Dat betekent onder meer vaste, vooraf gekende vergadermomenten en permanent verzekeren van online toegang voor mede-eigenaars voor all relevante documenten.

Als gecertificeerde BIV Makelaar met specialisatie Beheer hebben wij ervaring voor samenwerking met uitbaters van in het gebouw gelegen handelspanden, serviceflats of hotel-faciliteiten. Wij zijn vertrouwd met de juridische uitdagingen van mede-eigendom en de daarbij meest aangewezen aanpak in complexe geschillen: van ingebrekestelling, dagvaarding over dading tot beroepsprocedures adviseren wij inzake alle relevante procedures.

Dringend

Als deel van ons adminstratief beheer verzorgen wij onder meer

  • Wettelijke vereisten inzake milieuvergunningen, GDPR, EPC, Asbest, Brandveiligheid, Liftveiligheid, Ventilatie,..
  • Organisatie en opvolging van de Algemene Vergaderingen overeenkomstig de periode van 15 dagen die verplicht vermeld staat in het Reglement van Interne Orde (RIO)
  • Aanpassingen van eigenaars die verkopen/verhuren met betrekking tot contact-gegevens en afrekeningen
  • Opvolging van verzekeringsdossiers
  • Opname en verwerking van verbruiksmeters
  • Opvolging van onderhoudscontracten
  • Opvolging van overtredingen van Regment van Interne Orde
    • Uit ervaring weten we dat vele inbreuken het gevolg zijn van een gebrek aan informatie en/of alternatieven.
    • Door gerichte communicatie kunnen we dergelijke uitdagingen gelukkig vaak snel oplossen.
  • Juridische dossiers
    • De syndicus is wettelijk verplicht om bij uitblijvende laattijdige betalingen invordering op te starten
    • De syndicus kan geen enkele andere procedure opstarten zonder voorafgaandelijke goedkeuring door Algemene Vergadering

Scroll naar boven