Wij staan in voor alle adminstratieve vereisten van een VME: Dat betekent onder meer vaste, vooraf gekende vergadermomenten en permanent verzekeren van online toegang voor mede-eigenaars voor all relevante documenten.
Als gecertificeerde BIV Makelaar met specialisatie Beheer hebben wij ervaring voor samenwerking met uitbaters van in het gebouw gelegen handelspanden, serviceflats of hotel-faciliteiten. Wij zijn vertrouwd met de juridische uitdagingen van mede-eigendom en de daarbij meest aangewezen aanpak in complexe geschillen: van ingebrekestelling, dagvaarding over dading tot beroepsprocedures adviseren wij inzake alle relevante procedures.

Als deel van ons adminstratief beheer verzorgen wij onder meer
- Wettelijke vereisten inzake milieuvergunningen, GDPR, EPC, Asbest, Brandveiligheid, Liftveiligheid, Ventilatie,..
- Organisatie en opvolging van de Algemene Vergaderingen overeenkomstig de periode van 15 dagen die verplicht vermeld staat in het Reglement van Interne Orde (RIO)
- Aanpassingen van eigenaars die verkopen/verhuren met betrekking tot contact-gegevens en afrekeningen
- Opvolging van verzekeringsdossiers
- Opname en verwerking van verbruiksmeters
- Opvolging van onderhoudscontracten
- Opvolging van overtredingen van Regment van Interne Orde
- Uit ervaring weten we dat vele inbreuken het gevolg zijn van een gebrek aan informatie en/of alternatieven.
- Door gerichte communicatie kunnen we dergelijke uitdagingen gelukkig vaak snel oplossen.
- Juridische dossiers
- De syndicus is wettelijk verplicht om bij uitblijvende laattijdige betalingen invordering op te starten
- De syndicus kan geen enkele andere procedure opstarten zonder voorafgaandelijke goedkeuring door Algemene Vergadering
